
Czwarty, zamykający serię, tom opowiadań absurdalnych Podpisanego. Wśród nich zwracają uwagę te poświęcone małym codziennym absurdom, których zamiast ubywać - przybywa. W tomiku autor jednoznacznie eksponuje swoje umiejętności cyniczno-aluzyjne i rozwija rozważania o niezauważalnym nonsensie życia.

Trzeci tomik opowiadań absurdalnych wskazuje na ewolucję stylu pisarskiego Podpisanego. Podobne w formie i lekkości opowiadania są tu dłuższe, rysunki postaci pogłębione, emocje pełniejsze, a pointy dojrzalsze. Uzupełnieniem opowiadań jest dodatek specjalny. Tym razem są to Przycinki prasowe - utrzymane w stylu doniesień prasowych teksty obnażające absurdalność funkcjonowania mediów.

Kolejny, po Człowieku zwanym Biurkiem, zbiór znakomicie lakonicznych i nienachalnie cynicznych opowiadań przyprawionych absurdem i absurd życia wyśmiewających. Nowe wcielenia konkretu na usługach nonsensu. Nowe postacie, nowe sytuacje, więcej refleksji i słowotwórczej ogłady - wszystko to w pełni potwierdza talent twórczy autora.

Giną żołnierze. Nikt do nich nie strzela, nie tnie szablami i kosami… Są mordowani w nocy… w czasie wart. Może zabija ich jeden człowiek… albo zwierzę, ale morduje tak strasznie, że żołnierze wierzą, iż… to istota z piekła rodem… Upiór… Bestia. Kryminalna zagadka, dwuznaczny bohater, dynamiczna akcja, elementy fantastyki, a w tle historia Polski – to wszystko znajdziemy w debiutanckiej powieści Marka Świerczka pt. Bestia, która w maju trafi na półki księgarń.

Poeta, prozaik, krytyk i eseista, autor reportaży i komentator polskiej rzeczywistości. Już od lat diagnozuje choroby duszy współczesnego człowieka, mówiąc o nich z charakterystyczną dla siebie wyrazistością. Wiersze Jastruna urzekają szlachetną prostotą formy. Są bliskie człowiekowi i jego ziemskim perypetiom. Obcując z nimi, czytelnik nie staje przed obliczem mentora – czuje się raczej jak wędrowiec, którego przyjął pod swój dach i wsparł radą dobry, sprawdzony przyjaciel.

Wznowienie bestsellera wydanego w 1972 roku w Londynie. Znakomicie, z nieprzeciętnym talentem literackim przedstawiony obraz rewolucji lutowej, przewrotu bolszewickiego i wojny domowej w Rosji rozpatrywany przez bezpośredniego uczestnika wydarzeń. Autor to bliski współpracownik Borysa Sawinkowa, komisarza 8. Armii, potem uczestnika ruchu antybolszewckiego.

W mieście pogrążonym w chaosie tajemniczych zbrodni wszyscy szukają mordercy, choć nikt go nigdy nie widział. Zostaje po nim jedynie makabryczna poezja wypisana na ścianach krwią ofiar oraz niejasna wzmianka w dzienniku pewnego pisarza. Przybywający to misternie skomponowany, doskonały thriller metafizyczny. Hipnotyzuje i trzyma w napięciu aż do ostatniego słowa.

Ciąża to niezwykły okres w życiu każdej kobiety: z jednej strony jesteś przepełniona radosnym oczekiwaniem, z drugiej - masz mnóstwo obaw, dręczą Cię pytania o to, co przyniosą nadchodzące miesiące. Przed tobą podróż w nieznane: wyjątkowe dni, do których będziesz powracać jeszcze po latach. Warto przeżyć je w pełni: świadomie, zdrowo i bez strachu. Książkę poleca INSTYTUT MATKI I DZIECKA.

„Zostałem obrzezany w dniu, w którym powiesili Eichmanna” – od takiej deklaracji Yossi Avni zaczyna swoją powieść o młodym Izraelczyku, którego porzucił jego kochanek Arik, miłość życia. Pod piórem autora odżywa klasyczna love story. Plastyczną i wyrafinowaną prozą, za którą wielokrotnie chwaliła go krytyka, autor opowiada o męskiej miłości, namiętności, zdradzie, tęsknocie graniczącej z szaleństwem i pragnieniu posiadania dziecka.

Kiedy Jessica miała 13 lat, spotkała Małpę. Małpa żyła w jej głowie, była jej wewnętrznym głosem, który powtarzał, że chudość to gwarancja bycia akceptowaną, bezpieczną i – przede wszystkim – jedyny sposób, by uciec od zbliżającej się groźnej dorosłości. Jessica słuchała Małpy, dała się jej pożreć. Wspomnienia, przemyślenia i czarny humor składają się na tę niezwykłą opowieść o wędrówce nastolatki przez mroki choroby psychicznej, o staczaniu się na samo dno, o dramatycznych realiach oddziału psychiatrycznego dla młodzieży i w końcu o dokonywaniu kluczowego wyboru: poskromić Małpę albo umrzeć.

Tak jak co roku Wydawnictwo Bezdroża zaprasza do odkrywania uroków Krymu. Tym razem podróżnikom towarzyszyć będzie czwarte już wydanie przewodnika „Krym. Półwysep Rozmaitości”, które ukazało się właśnie w nowej szacie graficznej. Przewodnik odpowie na wszystkie pytania, które nasuwają sie turystom odwiedzającym Krym. Wzbogacony jest również o informacje dotyczące Lwowa, Kijowa i Odessy, które warto odwiedzić w drodze na półwysep.

Ta niezwykła powieść wymyka się wszelkim próbom klasyfikacji. Wyrafinowany horror z elementami romansu, groteski, magii i suspensu? Czy może poetyckie studium patopsychologiczne z odniesieniami do Spinozy i Saint-Simona? Historia rozpoczyna się śmiercią bogatego właściciela odciętej od świata posiadłości. Osierocone dzieci muszą jakoś zdobyć trumnę i pochować ojca. Jedno z nich udaje się zatem do pobliskiego miasteczka, którego nigdy wcześniej nie widziało.

1. Bohaterką Twojej najnowszej powieści jest znowu kobieta, (wcześniej postać matki, Doroty Terakowskiej w głośnej, wspomnieniowej książce "Moja mama czarownica") z tym, że tym razem, całkowicie nietypowy singiel. Nie zimna kobieta sukcesu ani narcystyczna wygodna istota, tylko...
Kobieta, po 40-te, która do pewnego momentu wiedzie udane, wygodne życie: jest niezależna finansowo, ma dobrą pracę, decyduje o sobie...To ona wybiera mężczyzn, a nie jest wybierana….

W połowie maja ( 11-12) odbędzie się w Polsce „Szczyt energetyczny”. Swoją obecność zapowiedział prezydent Azerbejdżanu Ilham Alijew. Wydawnictwo Trio poleca książkę z serii Historia Państw Swiata XX w napisaną przez prof. Tadeusza Świętochowskiego Azerbejdżan. W publikacji można znaleźć znaczące fragmenty poświęcone energetycznemu znaczeniu Azerbejdżanu, skondensowane informacje o siatce rurociągów , które łączą Azerów ze światowymi rynkami, jak również o roli ropy w rozgrywce współczesnych mocarstw o wpływy w basenie Morza Kaspijskiego.

Kim był Remarque, autor Na Zachodzie bez zmian i Łuku Triumfalnego? Jego życie splatało się z burzliwymi wydarzeniami XX wieku. Siedział w okopach I wojny światowej, borykał się z bezrobociem podczas galopującej inflacji w czasach Republiki Weimarskiej, należał do bohemy artystycznej Berlina epoki kabaretów i swobody obyczajowej, musiał uciec z Niemiec po dojściu Hitlera do władzy.

Leksykon to książka popularnonaukowa skierowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno do miłośników sztuki, jak i wszystkich zainteresowanych historią kultury i religii. Jako ścisłe kompendium zawiera on informacje o różnych znaczeniach danego symbolu, występowaniu poszczególnych motywów oraz życiu i najważniejszych cechach przywoływanych postaci, a także hasła dotyczące typologii oraz symboliki kolorów i liczb.

Nasz gość zaprezentuje swoje prace w formie pokazu slajdów i opowie o swoim warsztacie twórczym. Zainteresowani młodzi adepci sztuki fotografii, będą mieli okazję do skonsultowania swoich prac z opiniami pana Tomaszewskiego oraz na wysłuchania uwag technicznych. Oczywiście zapraszamy także wszystkich tych, którzy niekoniecznie aspirują do miana twórców i interesują się innymi aspektami dzieł fotograficznych oraz kultura i sztuką.

"Debiut Anne Swärd to mroczne i poetyckie opowiadanie o rodzinie, która rozbija się na kawałki, a powodem rozpadu jest nie nienawiść, ale miłość". Justyna Czechowska. "Opowieść ta jest antysagą, bowiem budowana z łat, przeszywana, pruta i tkana na nowo przez wymieniające się punkty widzenia, zmienia kolor pod światło i rozpada się na naszych oczach. Nic tu nie może przyrastać - ani ściegi, ani pamięć, ani rodzinna tkanka; bohaterowie żyją z dala od czasu świętego i z dala od czasu świeckiego, w surowym, monochromatycznym pejzażu północy". Joanna Wajs

Upiorny ciemny las - przestrzeń pierwotna i niebezpieczna, ale wciąż żywa, realna i dotkliwa – jak Wschód. Z drugiej strony - zwirtualizowany dom z upiornym symulatorem – siedlisko mechanicznego Zachodu. Oto ponure dekoracje "Ciemnego lasu" - tragifarsy science fiction, nieco lemowskiej opowieści o "współpracy" Wschodu z Zachodem, o obustronnej, toksycznej zależności, o mitach starego i nowego świata, o serii malowniczych stereotypów.

Według typologii Milana Kundery bohater Pluszki to „dziwkarz epicki”, taki, który szuka niewiadomego. Miota się, budzi w obcych łóżkach. Nie ma jednak w tej smutnej wędrówce tragizmu wielkiego uczucia, namiętności kolekcjonera, szaleństwa erotomana. Bohater raczej poddaje się biegowi wydarzeń i jakby na marginesie testuje: czy jeszcze potrafi coś dać? Czy potrafi coś przyjąć? Ciągle próbuje wycisnąć ze świata resztkę ciepła, jednak coraz bardziej bez wiary.