Zadbaj o swój PR w pracy

Jak zaplanować własną karierę? Jak przeprowadzić własną kampanię PR na rynku pracy? Poradnik „Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła? Czyli jak zastosować techniki PR na rynku pracy” pomoże każdemu zadbać o własny rozwój zawodowy. Książka czerpie z praktyki PR i prowadzi czytelnika poprzez kolejne kroki planowania kampanii PR pokazując jednocześnie w przejrzysty sposób, jak każdy z nas może wykorzystać wiedzę ekspertów public relations do planowania i kształtowania własnej kariery zawodowej.


Książka zawiera wiele przydatnych ćwiczeń praktycznych i porad do zastosowania "od ręki".

Poradnik "Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła? Czyli jak zastosować techniki PR na rynku pracy" w ciekawy i zupełnie nowatorski sposób przedstawia analogie między szukaniem pracy a działaniami public relations. Kilka podstawowych podobieństw to:
  • konieczność wyodrębnienia odpowiedniej grupy docelowej i stworzenie dobrej bazy kontaktów,
  • komunikowanie się z konkretnymi osobami,
  • dbałość o dokumenty jak o wizytówkę - przy czym CV i list motywacyjny są analogią materiałów prasowych,
  • rozmowa o pracę analogią wywiadu radiowego lub telewizyjnego,
  • konieczność istnienia w Internecie,
  • dobre relacje to podstawa działań,
  • dobry timing jest niezbędny,
  • klasyczne metody to "za mało".

Książka w przejrzysty i zobrazowany praktycznymi ćwiczeniami sposób pokazuje jak zaplanować własną kampanię PR na rynku pracy. Proces ten można streścić w 10 krokach:
· Krok 1 - Dobry plan to podstawa,
· Krok 2 - Poznaj swojego odbiorcę,
· Krok 3 - Poznaj siebie,
· Krok 4 - Poznaj swoją konkurencję,
· Krok 5 - Określ swoje cele,
· Krok 6 - Dobierz odpowiednie narzędzia,
· Krok 7 - Przygotuj się do rozmowy o pracę,
· Krok 8 - Bądź obecny w Internecie,
· Krok 9 - Dbaj o relacje,
· Krok 10 - Oceniaj błędy i wprowadzaj poprawki.
Poradnik wskazuje jednocześnie zasadnicze problemy, jakie mogą czekać każdą osobę poszukującą pracy: sztuczki erystyczne, techniki wpływu społecznego, postawy skazane na porażkę oraz przedstawia metody radzenia sobie z nimi. Pokazuje jak w prosty sposób każdy może zadbać o swój zawodowy "PR". Jest lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy poważnie podchodzą do swojej kariery i życia zawodowego.
Opinie o książce:
"Politycy na piarze się wyżywają, praktycy public relations dumnie wymieniają nazwę swojego stanowiska, a dla człowieka spoza branży PR pozostaje "czarną magią". Książka Iwony Burzyńskiej jest z jednej strony kursem "w pigułce" wyjaśniającym, czym jest PR, z drugiej, praktycznym przewodnikiem na temat tego, jak możemy zastosować techniki PR w codziennym tworzeniu własnego wizerunku. W czasach pogoni za karierą i potrzeby autopromocji jest lekturą obowiązkową!"
Zuzanna Reda, dziennikarka, pisząca m.in. dla "Rzeczpospolitej", kiedyś PR-owiec.

"Fajnie, lekko napisana rzecz - a przede wszystkim przydatna dla każdego, kto będąc już po stażu czy pierwszej pracy, faktycznie chce "rozwinąć skrzydła". Ciekawe analogie miedzy PR a metodami poszukiwania pracy. Uważam zresztą - podobnie jak Iwona Burzyńska - że praktycznie we wszystkich dziedzinach życia można znaleźć analogie z prawidłami PR."

Sebastian Łuczak, ŁUCZAK PR

"Książka "Jak się rozwijać by rozwinąć skrzydła" to znakomity poradnik, który w obrazowy i często zaskakujący sposób, pokazuje jak można stosować sekrety public relations dla osiągania własnych celów. Książka warta polecenia wszystkim tym, którzy nie wierzą w to, że aby osiągnąć sukces, wystarczy tylko po niego sięgnąć."

Adam Barański, autor literackiego bloga roku "Ludzie w metrze"


Komentarze
Przeczytane, polecane
 
Polityka Prywatności